tisdag 15 september 2009

underbara morgon...

Hör små fotsteg över golvet.. de kommer närmare min sida av sängen. Känner mitt täcke lyfts upp och en liten kropp hasar sig upp. Små små iskalla fötter smyger ner längs min varma kropp. och en liten röst frågar "Du vaken mamma?" kollar på klockan 05.07...

Jaha då var det morgon! Lite mys o gos i sängen med småprat, snart kom även storasyster. Klagade på att det luktade "kaffepåsar" på hennes rum. Nu har jag en flicka på varje sida. Vi pratar om dagen..

Sen hör vi en nyckel i låset - Pappa kommer!! Nu vill han ha sängen, är trött efter nattskiftet. Vi pussar honom godnatt och sätter fart.

EN snabb dusch, försöker hitta kläder, bädda barnens sängar, vad skall de ha för kläder, NElly vägrar ha jeans, kan endast tänka sig de rosa, de för små rosa. Orkar inte bråka, hon får ta de korta rosa, passar på att leta gympakläder, var är mockasinerna från förra veckan? nere i kärraren? PUST! Nova vägrar klä på sig, skall minsann ha frukost först, tar hennes kläder under armen, nelly började rita i ställen, klä på dig!!! nelly nästan klar, fattas strumpor, omöjligt att hitta 2 lika, källaren?? neej inte igen, hon får ta två nästan lika, de är ju trots allt rosa, nova river upp klädhögarna jag vek igår, neej inte röra dom, hon vill ha frukost!! jajajaaj skall bara ordna med nellys gympakläder, så alla kläder klara, ordna frukost, bre mackor, de vill inte ha mjölk, jo nu får de mjölk, ni får mer frukost på dagis sen, ät upp mackorna nu, just ja nellys ryggsäck, nelly skall till skogen, få se här nu, morot, festis, smörgås, kalla köttbullar, sittdyna.. Nelly protesterar - ALLA ANDRA FÅR KAKOR O BULLAR!! säkert?? JAAAAA! neeee??? JOOOOOOO!! lägger i två små kakor, inte tillsammans med köttbullar?? lägger kakaorna i plats, i lådan tillsammans med motor, macka och köttbullar. Festis då? ja festis med och sittdyyna. Så tandborstning.... skall jag kamma hårte, glömde sminket, skit samma jag har lugg, letar skor, nej nova inte foppa tofflorna, Nova arg!! letar tunna mössor, dom är på dagis, så äntligen klara, alla barn och mamma är klar..

Nu skall vi skynda till dagis, äntligen.. mötet på jobbet startar snart.. mot bilen...

PUNKTERING!!!! (suck)

1 kommentar:

  1. ja du vännen, jag förstår att det är mycket på mornarna...jag längtar tills jag får pension, då slipper du det där..puss o kram

    SvaraRadera