onsdag 9 september 2009

idag är jag en lite bättre människa

Var på kyrkans second hand i dag och samlade på mig ännu ett gäng vita lakan. Nu har jag en stooooooor bunt. Skall använda dem tillsammans med två olika nyanser av grönt tyll för att inreda lokalen till partyt. HAr väldigt höga förväntningar på hur vackert det kommer att bli. Jag tycker att det är så bra att det finns second hand affärer, så att folk kan ta tillvara på och bli lyckliga av saker som andra människor annars hade slängt. Ser att det är många invandrare som besöker just denna affär, samlar på sig mycket husgeråd. Bestick i silver och fina glas för några futtiga kronor. Denna butik ingår dessutom inte i någon kedja med mellanhänder utan nästan alla pengar går till välgörenhet. I skylfönsret redovisar de prydligt hur mycket pengar de får in och vart de går. Att de som jobbar där är jättegulliga och att de varje vecka skyltar om fint i fönster´na gör att man gärna tar sig en tur. Brukar oftast passa på att tomma plånboken med småslantar i insamlingsbössorna, det gör ju även att jag känner mig som en bättre människa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar