onsdag 9 september 2009

barngympa

Det har varit säsongsstart för barngympan. Nelly har gått i flera år men ikväll var det dags även för Nova att gympa. Och hon var verkligen redo. Sprang runt och klättra i rep och hängde i ringar. Inte ens att hoppa från höga höjder stoppade henne. Hon passade även på att gå en brottngsmatch mot Robert. Hon är en riktig liten tuffing vår Nova. Nelly är inte lika kaxig, passade på att smita in till hennes "stora" gympa, och tjuvkikade lite. Hon ville inte klättra ända upp i ribbstolen och hoppa ner utan stannade på betryggande höjd. Men balansgången klarade hon galant. Hon har ju pratat länge om att hon vill dansa balett och hon är ju en riktigt liten ballerina. Tänk att två ungar kan bli så olika. Olika men lika fantastiska. Passade även på att överraska Robert med biobiljetter till flickan som lekte med elden. Del 2 i Stig Larssons triologi. Han blev sååå glad. Har även lyckats med att ändra intställningarna så vem som vill kan kommentera mina inlägg. Om det är någon annan än jag som läser vill säga :)

4 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Kul att du kunde fixa inställningarna, så man kan kommentera!
    Ja visst är det lite konstigt hur olika syskonen kan vara. Men som sagt lika underbara. Tänk att det var ca 5år sedan vi var ute o promenerade du o jag, saknar faktiskt våra samtal. Jag o Jörgen ska gå på Beck filmen på fredag, först mat sen bio. Underbart alldeles själva, första gången sen Hjalle föddes. Ha det så bra o ta hand om din uderbara familj.
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. ja jag säger då det...dessa två underbara men så olika ungar!!! Älskar dom så mycket!!!!!

    SvaraRadera
  3. Svar till Ann-Sofie
    Ja det är lyx att gå ensamma på bio utan barnen. JAg känner också att jag fått en fin vän i dig. Fika nån dag kanske?

    SvaraRadera
  4. Ja det skulle vara jätte trevligt. Säg till när du kan!

    Kram Affi

    SvaraRadera