söndag 6 september 2009

summering av helgen

Så har ännu en helg gått och det känns som om man har haft fullt upp men ändå inte fått något gjort. Fredagskvällen tillbringades i AVesta, där svärmor skulle fotas till ett reportage i året runt. Make till nogrann fotograf får man leta efter. Vi alla trodde att han kommer väl dit knäpper några bilder och sen är det klart. Nej i över två timmar höll han på och jag vet inte hur många hundra bilder det blev. Om det inte är en 100 sidig bildbilaga om svärmor och hennes barnbarn så vet jag inte hur han skall kunna välja. Men tillslut var han nöjd och vi fick åka hem. Lördagen var vi och hälsade på hos Johanna och Niklas och tittade på när hon städade, vi hann även med lite datasupport hos mormor o morfar innan det var dags för Robert att komma hem från jobbet och vi kunde åka till Avesta på 35-års kalas. Där bjöds det på öl, vin och tacobuffe. Gott och mysigt var det. Tjejerna lekte som vanligt jättebra tillsammans. Nu är det söndag och Tapperware-partyt är över. Det gick jättebra, tydligen har jag väldigt förmögna vänner och familjemedlemmar för att Anna-Karin sålde bra och jag som värdinna fick flera fina gåvor och premier. Sitter och skriver medan Barnen kollar på bolibompa och vita stenen. Samtidigt kom ´Robert hem från jobbet och fick lite snitzel och undrade varför jag aldrig berättat att jag hade denna blogg. Ja allt behöver man väl inte säga ;) Nej nu skall jag ta hand om min man som jag knappt sett på hela helgen.
GOdnatt

1 kommentar:

  1. ja du gumman, man får ju inte välja svärmor....ibland får man stå ut!!!!!!!!!!!kram kram för din underbara blogg!!!

    SvaraRadera