fredag 18 september 2009

BB ikväll

.. alltså BIO och Barnvakt

Så har man klarat av ännu en arbetsvecka och ikväll blir det bio. Jag o Robert skall på premiär på Flickan som lekte med elden. Det var evigehter sen vi var iväg själva och vi ser båda fram emot det. Det är lyx att inte behöva tänka på att barnen skall i säng en viss tid och maten skall stå på bordet. Nej nu har vi inga tider att passa och kan göra vad vi vill.
BArnen skall till mamma i Söderbärke och de ser de verkligen fram emot. Nelly sa till mig igår - Åh jag önskar att du inte hade berättat att vi skulle till mormor. Nu kan jag inte vänta!!! Jag spricker snart!!
Nu har hon dessutom blivit sjuk, har hög feber och frossa, ont i kroppen och halsen. Men hon längtar så till att åka till mormor så hon hävdar att hon är alls inte sjuk!! Det bara känns som det. OCh värken i kroppen är växtvärk. Vi har sagt åt henne att hon fåååååååår åka, hon kan säga att hon har ont om hon har det.
En del av mig vill bara vara hemma med NElly ikväll och kramas och äta glass. Men vi skall ju på bio och biljetterna är betalda. Dessutom så skulle Nelly aldrig tillåta att jag nekade henne att åka... för då "spricker hon".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar