söndag 6 september 2009

söndagsbak

Sitter och pustar ut lite inför kommande anstormning av köpsugna kvinnor. Skall ha Tupperware party här hemma och jag och barnen har bakat och plockat och donat hela förmiddagen. I vanliga fall vore det inga bekymmer men den segdragna förkylningen gör fortfarande att jag är helt slut efter minsta lilla ansträngning. Har fortfarande svårt att andas och jag börjar bli riktigt trött på det nu. För att jag skulle få baka mina morotskakor i fred för mina så hjälpredor så fick de händerna fria för ett eget projekt. De fick en bunke och en visp, och med alla ingridienser framför sig så satt de igång med ett eget bakverk. De blandade glatt allt gott de kunde komma på... socker, mjöl, ägg, oboy, kokos, vatten och smör. I vilka mängder har jag ingen aning om men dom var så glada och ivriga. Nova smörade en form och in i ugnen. Resultatet blev över all förväntan. Börjar ana riktiga potential i form av stjärnkockar. blir inte förvånad om jag 2024 läser i tv-tablån. Systrarna Nelly o Nova bjuder på nybakat...

Samtidigt som jag skrev och skröt om mina fantastiska barn så har den lilla rivit ut sidor ur en sagobok och den äldsta krockat med en strykbräda.

Välkommen ner på jorden igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar