tisdag 8 september 2009

Ett barn blir till...


Fick reda på att tjejerna skall få en till kusin, åh det skall bli så roligt!! EN liten människa att lära känna och tycka om. Plötsligt kommer lilla Nova att bli storkusin!! Men diskussionen om detta fick Nelly att återigen fråga om hur barn blir till. Tidigare har jag svarat så utförligt som det har krävts. I början räckte det med .. de kommer från mammans mage.. ok. Hon var nöjd några månader sen kunde hon fråga hur bäbisar kunde börja växa. Jo det kommer ett litet frö från pappan in i mammans mage som sen växer och blir till en bäby. ok. Nelly var nöjd med det. MEn nu igår så kom det hela tiden följdfrågor. Men hur kommer fröet in?? Kommer det frön hela tiden? Kan alla som vill få frön? Känns som om det är dags för heeeeeeeeela sanningen. Skall ta med mig den fina boken av Lennart Nilsson "Ett barn blir till" och prata med henne någon dag. Det är ju trots allt helt naturligt och det är bättre att hon får höra det från mig och får känna att hon kan fråga mig om allt och få ärliga svar.

Det är väl som vanligt att jag förstorar upp allt..

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ja nu är det dags att berätta........Kram på dig!!!

    SvaraRadera