onsdag 2 september 2009

Dagens "galna hypokondri grisjuka" rapport


Känner mig fortfarande svag och svårt att andas. Har lite seg förkylning kvar. Börjar mer och mer gå över från att tro att jag låg för döden till att det var en seg förkylning jag åkt på.

Kan dock inte sluta oroa mig för att bli sjuk för pandemin står för dörren och jag ÄR RÄDD!
Medierna säger att ca 40% kommer att insjukna. Sveriges fefolkning ligger på ca 9,3 miljoner. 40% av det är ca 3,7 miljoner. Och med en dödlighet på 1% av de insjuknande så innebär det att 37 200 svenskar kommer att dö!!!!


Norberg som jag bor i har en befolkning på ca 5700 personer med samma matematik innebär det att 22,8 Norbergare kommer att gå under i denna OFARLIGA LINDRIGA INFLUENSA.
Fattar inte att det inte är fler än jag som är rädd!
Jag tänker iaf vacinera mig, vill inte riskera att sprida en ev smitta vidare till mina barn eller andra oskyldiga. Nej jag har tagit ställning, och även om många kanske kommer att bli lindrigt sjuka så kan man ju föra smittan vidare till nån som inte har lika tur....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar