söndag 4 oktober 2009

sköna söndag

Är fortfarande trött efter helgens kick-off med jobbet. Lite sömn, mera vin och väldigt mycket koncentration har satt sina spår. Kom hem på lördagseftermiddagen och var totalt slut. Kändes som när man var ung och spenderade en långhelg i hultsfred. Det är väl ett tecken på att man börjar bli gammal. Man behöver sina 8 timmars sömn för att funka.
Just nu håller Robert o Putte på att skruva trall på altanen och jag känner mig nästan som om jag skolkar när jag sitter här inne i värmen och skriver. Barnen är på bio med mormor och jag har kontrollerat bilen inför morgondagens besiktning. Så nog är jag väl värd en liten paus försöker jag övertala mig själv. Men ljudet av deras arbete blir för påtaligt så jag får nog dämpa samvetet med att ta tag i tvätten. På så sätt kan jag ju slippa dåligt samvete, se på tv och vara inne i värmen.... Jiippi, har väl aldrig varit så sugen på att vika tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar