torsdag 15 oktober 2009

men tröttast är nog Jenny...

Efter att ha fått alldeles för lite sömn i två veckor nu så var nattens sömn nästan obefintlig. Det känns som om jag sprang mellan vårt och Nellys sovrum åtskilliga gånger. Tillslut så gav jag upp och tog in henne till mig. Hon klagade redan vid läggdags om att hon hade ont i halsen, för var gång jag var in så var det jobbigare och jobbigare. När klockan var fem så sov hon tungt på min arm och jag kände att jag skulle göra detsamma sista timman innan klockan ringde. Fem över fem kom en pigg Nova in som hade sovit gott under natten och nu ville ligga och småprata. Kvart i sex gav jag upp och gav med Novas tjat om att gå upp. En kall dusch kanske skulle kunna väcka liv i mig. Jag smög ut med Nova och stängde om Nelly som fortfarande sov. Gav henne lite leksaker att roa sig med och kröp ner i badkaret. Då hör jag henne vecka syrran. Som feberyr och supertrött hasade sig ur sängen. - Men Noooooooova Nelly skulle ju få sova!! - Nu är hon vaken fick jag till svar. Jaha!
Robert kom hem efter nattskiftet lagom till att alla vi försökte hitta kläder. Det visade sig att Nelly hade feber och inget dagis. Robert kunde ju inte vabba efter att ha varit vaken och jobbat under natten. Men jag fich snällt pallra mig till jobbet efter att ha haft en vakennatt hemma. Tur att jag har en mormmor och morfar som snällt och glatt ställer upp när barnen är sjuka. Med en varsin ryggsäck fullpackade med leksaker, blöjor och filmer fick de vara med Svenne & Ugglan på "sjukdagis" idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar