fredag 9 oktober 2009

äntligen värme och presentfunderingar


Nu känns det som om det är höst på riktigt, vi bäddade med duntäckena igår och slapp frysa första natten på länge. Det är sååå skönt att krypa in under det tjocka lagret av dun och mysa. Robert hade varit snäll och fixat motorvärmare och jag slapp skrapa rutorna och täckjackan var på. DEt är en rätt härlig tid bara man slipper frysa. Löven är som vackrast och man kan tända massor av ljus till middagen. Idag gjorde jag klart med cateringen och alla har svarat på inbjudan. Det var ingen som inte ville komma och det är ju en bra komplimang. Det verkar som om det bara är Göteborgskillarna som vi får försöka klara oss utan. Tore jobbar uppe i luften och Henrick har fått tid för sin efterlängtade operation. Kul för han, men synd för mig. TYcker verkligen om honom. Även om vi inte träffas så mycket så känns det som om vi har otroligt många likheter. Men det får bli en annan gång.

Jag tycker att jag har rätt bra koll på läget men jag önskar att man får lite överraskningar, men känner jag min familj rätt så blir jag bjuden på en och annan uppvaktning. Apropå uppvaktning så kom jag på en sak som jag önskar mig. En skål som jag egentligen velat ha i flera år men varit för snål för att köpa til mig själv. EN marimekko skål, Jag tycker dom är såååå fina.

Ja ja nog om min födelsedag, tjatar mest på för att jag funderar så mycket på allt mest hela tiden. Först och främst skall vi fira svärmor som fyller det 16:e. paketet är klart sedan nån vecka. Skall ta mig en tur till Avesta i morgon och hitta en present till ALthea som delar födelsedag med mig. 3 år blir hon, jag frågade henne vad hon ville ha och det var en prinsessklänning. Oväntat svar från en sån tuff tjej.

Nej nu skall jag passa på att umgås med Robert som skall jobba hela helgen

3 kommentarer:

  1. vem av eva och mig vill du ska köpa skålen, för det är väl bara vi som läser din blogg? höhö!
    Jag känner att farmor och farfar hade sån skål i stugan och i den var det polkagrisbitar. panni

    SvaraRadera
  2. Tudiluu... nu hittade jag ju adressen. Kul, så kan jag ha lite koll på min long lost friend. Puss!

    SvaraRadera
  3. Johanna det stämmer att dom hade en skål med polkagrisar i men det var en blå och inte riktigt lika.

    SvaraRadera