tisdag 13 oktober 2009

prickigare än vanligt


Idag har jag gjort mitt första pricktest. Efter år av snuva, kliande ögon och nysattacker så tyckte jag att det var på tiden att få det på papper. Testade en mängd olika saker som kvalster, djur och växter. Resultatet efter en halvtimmes klåda på armen så kom resultatet. Det var gräs och björk. Hon ordinerade att inte hänga tvätt ute, inte vädra och hålla alla fönster och dörrar stänga april-juli. Hade det på känn, sommaren som var det var den värsta hittils, första semesterveckan var jag nästan sängliggande för att jag var sååååååååå trött och hade otroligt jobbig snuva och klåda. Har iaf blivit lovad att få medicin i tid så att jag kan vara förberedd när våren kommer.

Den fruktade svininfluensan har jag tack och lov nästan glömt av. Är inte alls lika rädd längre. Kanske beror det på att det inte är lika stor hysteri längre men främst är det nog för att hela familjen för tillfället är frisk PEPPAR PEPPAR! Dock står det handsprit vid alla handfat här hemma och på skrivbordet på jobbet.

Fick ett mejl från dagis. Det var på Nova som åt frukost. Ägget hade hon skalat skälv, skivat och lagt på smögåsen. Lilla damen börjar bli stor nu.

1 kommentar:

  1. Nova bråds ju på farmor hon också, jag brukar också skala ägget, skiva o lägga på smörgåsen!!!

    SvaraRadera