fredag 23 oktober 2009

lugnet före stormen


Nu har vi pyntat klart lokalen, maten är betald, låtlistorna klara, all dryck på kylning och ett ro börjar infinna sig i kroppen. I morgon skall jag göra bål och sallader. Bli snygg och få partystämning. Tänk att man skall fylla 30. När man var yngre tyckte man att dom som var 30 var jättegamla. Nu sitter man här men man och 2 barn, hus och jobb. Även om man undrar vart alla år tagit vägen så inser man att det är alla år som format den till den människa man är idag. Alla äventyr man varit med om, alla killar man varit tokkär i, alla hemska jobb man faft och framför allt alla människor man mött. Det har gjort att jag är den Jenny jag är. Känner mig nöjd och tillfreds med livet, och det är långt ifrån alla som kan säga det. Jag har ett arbete jag trivs med, två fantastiska friska döttrar, en underbar man och världens bästa familj. Jag är frisk och trots skavanker och några för många kilon så har jag en kropp som inte hindrar mig att göra det jag vill.

Kan man begära mer??

I morgon skall jag ha fest för alla mina nära o kära och det ser jag verkligen fram emot.

Bye bye twenties, the therties here I come!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis grattis tjejen! 30år oj oj oj... En annan fyller snart 40... ;)

    Ha en jätte trevlig fest o födelsedag imorgon.

    Många många kramar från Affi

    SvaraRadera
  2. Kära goa älskade Jenny!! Du är helt underbar som du är...jag är så tacksam att jag har er alla och festen som du anordnat var fantastisk....har bara dåligt samvete för att jag inte är där i morrn och hjälper dig att städa.....Tack för en underbar kväll!!!!!! Kram från svärmor!!!

    SvaraRadera