måndag 9 januari 2012

Konsten att få som man vill (3)


Då Nova hade haft mamma för sig själv hela dagen, och Nelly haft roligt på sitt håll så tänkte jag ta mig lite egentid med en bok. Har nämligen fått låna en bok av svärmor som jag inte kan slita mig från.

Så där satt jag i soffan och försökte läsa, medan Nova hela tiden pockade på uppmärksamhet. -Mamma, kolla på mig! - Mamma, kan du göra såhär?? -mamma, mamma, mamma!!! Efter att jag upprepande gånger svarat; - Nej inte nu, mamma försöker läsa den här boken...

Då kröp hon upp i mitt knä, stack in huvudet in under boken, log brett och sa: - Men mamma, du älskar väl mig mer än den där boken?

Då var det bara att kasta boken, gosa med min underbara unge, och konstatera att hon återigen lyckats med att få som hon vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar