fredag 6 januari 2012

Efter att ha fått sitta 45 min i väntrummet pga överbokningar, och dessutom återigen fått en kommentar med antydan om att jag var gravid fick jag äntligen träffa doktorn. Som jag misstänkte så kunde han inte säga riktigt vad det berodde på men både han och jag tror att det kan vara IBS. Jag skall tillbaka på tisdag och ta en massa prover som de inte hade tid med nu innan helgen. De skall bla ta ett prov för att kontrollera min ämnesomsättning. Han sa något som jag inte hade en aning om, att man som allergiker ofta har dålig ämnesomsättning. DEt är ju något jag alltid har hävdat, då jag har otroligt lätt att gå upp i vikt. När människor omkring mig kan äta chips och godsaker dagligen så går jag upp bara jag tittar på en bulle.

Men min förhoppning nu är iaf att jag kortsiktigt blir av med den smärta jag har nu, så jag kan komma igång att äta igen, och på sikt kommer på vad det är så jag kan lära mig att leva med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar