torsdag 12 januari 2012

Hedersuppdrag

Igår fick jag den stora äran att vara barnvakt åt Sigge Lillprins!
Åkte hem till dem efter jobbet för en helkväll med gos och mys.

Han är ju en helt fantastisk unge, gladare och snällare barn får man leta efter. Även om han föredrog att vara på golvet och träna kryp i stället för att sitta still hos moster och gosa, men då var det bara att lägga sig på golvet tillsammans med honom, och som tur var så hade jag roliga örhängen man kunde dra i så jag kunde konkurrera med alternativet att ligga och bita i en plastkloss.

Såg en dokumentär en gång om en mamma som hade ett funktionshindrat barn som krävde otroligt mycket tålamod.. Hon kommenterade det med att hon som mamma var utvald att få just honom för att någon däruppe visste att hon skulle klara av det.

kanske var det samma sak med Sigge, att Johanna fick ett så snällt och lugnt barn för att hon skulle klara av det ;)

Nej jag tror att det är så att han är så trygg och föräldrarna är så trygga och bra att det är därför han blivit så fantastisk.

Eller så ville han helt enkelt visa sin bästa sida så att jag skulle vilja vara barnvakt igen.

1 kommentar:

  1. Määäähhh!!! Det är ju för att jag uppfostrat honom som han är så snäll!

    SvaraRadera