måndag 23 januari 2012

En helg i jaktens tecken

En helg fullspackad med både det ena och det andra. Fredagskvällen började men tjejkväll! (och Sigge förstås) Men han är så liten att han får vara med på våra tjejkvällar utan att vi riskerar att han för hemlisar vidare.

Det var två trötta brudar som efter nio slocknade på varsin arm och jag fick bära in dem i sina sängar. Sen låg jag vaken.. och var vaken. jag jagade minuter till sömn. Började med att räkna.. om jag somnar nu får jag sova så länge.. det blev 211 minuters sömn innan det var dags att gå upp.

Lördagens jakt bestod i att jaga utrymme, vi packade ett helt hem, ett helt liv på 12 kvm. Kändes vemodigt men bra att vara delaktig och hjälpa någon man bryr sig om.

På söndagsmorgonen var det medaljjakt. Vi var och tittade på när över 70 duktiga barn åkte skidor. De var så duktiga och glada.

Efter det var det dags att åka hem och jaga dammråttor och fläckar. Storstädning stod på schemat, vi gick ut hårt och var otroligt effektiva. Men när vi kom till övervåningen så skulle vi äntligen ta tag i det där avloppet som rann så dåligt. Vi fick plocka isär en hel del mojänger innan vi fann stoppet. Efter den kraftansträngningen så blev det inte så mycket mer.

Däremot så hade tjejerna tinat upp och var skidsugna. Så vi tog en till tur till Klackberg där de åkte, varv efter varv. Och Nelly ville aldrig åka hem.

Sen var det söndagsmiddag med bakad potatis och en massa röror, Hälsoresan på tv, och efter att tjejerna nattats nybadade så tog det inte lång stund innan jag slocknade.... totalt utmattad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar