onsdag 4 januari 2012

Hopp om livet

I morse lyckades jag att äta en smörgås utan att få kramp i magen. Det verkar som om mina tarmar börjar sakta återhämta sig. Efter att ha blivit liggande med fruktansvärda smärtor efter nyårsmiddagen har jag sen dess inte vågat eller kunnat äta en måltid utan att må dåligt. Jag hade samma problem i januari 2001, åkte in och ut på lasarettet i stockholm och fick rådet att äta snäll kost en vecka. dvs inget fett, inget sött, inget starkt, inget stekt... lite buljong och kokt kyckling rekomenderade hon. Men den här gången har jag inte ens klarat av en mosad banan utan att ligga med kramp. Har levt på nyponsoppa och drickyoughurt på dagarna och utmanat mig med lite snäll mat hemma på kvällstid. Då jag mår hur bra som helst när jag inte äter så är det bättre att ta smällen hemma.

Igårkväll förberedde jag en kyckling i ugnen som blev så mör att köttet rasade av benen, den skall jag utmana kroppen med ikväll.

Blir det inte bättre till helgen får jag söka vård igen, men det blir väl som vanligt. - Återkom om det förvärras... varsågod att betala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar