fredag 27 januari 2012

IBS

Blir mer och mer övertygad om min självdiagnos IBS. Då heller inte blodproven gav något resultat så beslutade jag mig att filtrera cyberspace med information. IBS var som en beskrivning av det jag upplever. Har skrivit ner en lista på saker kan skall undvika att äta och saker jag kan göra för att minska symptomen. Det känns redan efter två dagar bättre. Det svåraste utmaningen på listan av saker att undvika är kaffe. Har nu bara druckit en kopp på förmiddagen, och efter ett halvt dygn hade jag världens huvudvärk. Det får en att inse att det inte är det svarta guldet utan snarare det svarta giftet. Två kvällar i rad har jag dessutom somnat före 22.00, jag som inte haft en tanke på att vara trött innan midnatt innan.

Detta har jag förändrat:
Mindre kaffe
Inte dricka mjölk
Inte tugga tuggummi
Ingen kolsyra
inte äta bönor, lök, selleri, paprika, vitkål, äpple, päron och massa socker.

Dessutom så skall man slappna av, utöva yoga/meditation, undvika stress och motionera regelbundet... det har väl gått sisådär....

Hoppas hoppas hoppas att detta är lösningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar