måndag 28 november 2011

Nostalgi


Var och julhandlade i helgen och i en av butikerna sålde de affisher. Jag minns hur otroligt roligt man tyckte det var att stå där och bläddra, drömma, och önska. Jag tyckte att det var så coolt med afficher, mina två bästa jag hade på mitt rum var en på en liten sälunge och en annan med en baby med boxhandskar. Den andra fick jag av min storasyster, då hon fick 2 st i förpackningen en gång. Anna-karin min bästis var coolare hon hade en svartvit bild på en snygg kille och en annan där man kunde se ett par kyssas i motljus. Men plancher var ett måste på alla flickrum, några år senare så smyckade jag i stället mina väggar med Kurt Cobain, 14 st hade jag som mest. Och en filmaffish från Vinterviken.

Nelly valde iaf tillslut efter att varit inne på allehanda hundvalpar och kattungar en planch med gångertabellen, Nova fick en med Rapunzel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar