lördag 5 november 2011

Alla helgons dag



Nu har vi varit och tänt ljus även i Norberg, vi går till minneslunden varje år med tjejerna, tänder ljus och sjunger blinka lilla stjärna. Nelly kände sig för stor i år så jag och Nova fick sjunga ensamma. Nova tyckte att vattnet i minneslunden var som en inbjudande bassäng och kunde inte förstå varför man inte kunde få bada där. Inte ens om man som hon föreslog gick dit på sommaren med baddräkt. Vi sa att det var änglarnas bassäng.

Annars har dagen varit mest ett farande till olika kalas. Nova var på 4-års kalas hos en i tjejligan. De är 4 små tjejer på dagis som håller ihop i vått och torrt. Dagen till ära hade hon prinsessklänning på sig, man skall ju vara vacker på kalas.

Nelly är nu på Halloweendisco-kalas hos en tjej i klassen och jag och Nova har "tjejfest" Eller hon kollar på Rasmus på luffen , dricker rosa juicedrink med 10 sugrör och äter ostkrokar. Själv kokar jag dillkött til mig kära make som jobbar helg.

Vi har även haft snabbvisiter av både farmor och farfar och spelat min häst spel,så det är som vanligt... det rullar på. Dessa helger när man tänker på alla änglar i himmelen extra mycket så är man extra glad och tacksam över vad man har. Är så tacksam för min fina familj, min underbara man och fantastiska barn.


Avslutar med en ny höjdare av Nova; Hon såg en bild på kungen i jaktmundering och utbrast -Åh det där ser ut som Tant Berg! Man kan inte annat än älska den ungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar