lördag 5 november 2011

Halv 7 hos mig

Måste bara dela mig mig av gårdagens "hitta-på-recept" som enligt mig var en fullträff.

Kycklingrullader på potatisbädd
Du behöver:Tunn skivad kycklingfilé
bacon
färskost, vitlök och örter

potatis
buljong, örter och vitlök
olja

Lägg filébitarna på en skärbräda, bre på färskost, rulla ihop och linda bacon runt.
RIngla lite olja i en form och lägg i rulladerna.

Skiva potatisen och lägg i en bunke med lite olja och smula över en buljongtärning. Blanda om och lägg på en plåt med bakplåtspapper.

Placera plåten och formen i ugnen på ca 200 grader, efter halva tiden byt plats så att båda får fin yta. Servera om man vill med någon sås men det är inget måste då färskosten i kycklingen är saftig. Vi hade kokt broccoli till.

Mums filibabba.

2 kommentarer:

  1. "byt plats efter halva tiden" men det står inte hur lång HELA tiden är. Får man bestämma det själv?

    SvaraRadera
  2. Ja det minns jag inte ens, tills att det kändes bra liksom.... 45 min kanske totalt...

    SvaraRadera