söndag 28 mars 2010

tillbaka till sydligare breddgrader

Nu har vi kommit hem från en riktig slapparvecka i fjällen. Lite skidåkning blev självklart, men i ärlighetens namn så var nog risken större för liggsår än skavsår. Jag räknade ut att vi under veckan lyckades smälla i oss 7 påsar med chips och dyl. Men fruktfatet endast minskade när vi fick slänga frukt som var alldeles fööör mogna. Har ännu inte vågar ställa mig på vågen.. men är det semester så är det.

Intervjuade flickorna vad som var bäst och sämst under veckan och svaret blev:
Nelly: Bäst var när vi var på spa och badade bubbelpool både ute och inne.
Sämst var när hon var tvungen att åka till Sveg till doktorn efter att ha fått halsfluss igen.

Nova: Bäst var att gå på after-ski och äta ÖLKORV!!!Sämst var att åka skidor. Något jag inte riktigt tror på då hon vid andra tillfällen pratade om hur roligt det var.

I skrivandets stund så sitter Robert och spelar gitarr, något jag tror att han längtat efter riktigt mycket...

Jag insåg när jag kom hem hur mycket jag hade saknat min säng!!

För visst är det som man säger... borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar