fredag 12 mars 2010

Konsten att alltid göra fel som mamma

I går morse när Nova kom ner för trappen, så ropade hon glatt.
- mamma är du i köket??
- Näää jag är i vardagsrummet.
Då bröt hon ihop på golvet och grinade
- Men du skulle ju vara i köööööket!!

I morse så var jag i duschen när hon kom in för att kissa.
Satt sig på toa och utbrister.
- men jag vill ju vara ifreeeeeeeed!!!
- det går ju inte nu när jag duschar..
- Men jag vill ju vara i freeeed, och tårarna sprutade.

Inte lätt att göra rätt som mammam då.

Min egen mor säger att det är mina gener hon fått och att jag var likadan när jag var 2-3 år. Om det var så och om jag var en bråkdel lika envis som hon så ber jag mina föräldrar ödmjukast om ursäkt. Och tackar för att de stod ut och inte sålde mig på blocket, eller som det kallades på den tiden... slagrutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar