lördag 13 mars 2010

Mello 2010 på Gruvvägen


Då Robert var ute på äventyr så var det jag och småbrudarna som skulle kolla Melodifestival. Vi förfestade på popcorn och sockerdricka och när klockan var 20.00 så låg dom i pyjamas med rena tänder på varsin arm. De hade fått lov av mig att hänga med så länge de orkade. Och båda var suuuperpigga!! ( sa dom)

Så satt folkfesten igång.

Låt nr 1 Darin: Nelly: - Han kan ha kvar den där rösten, men låten var INTE bra!
Nova: Ingen kommentar

Låt nr 2 Pernilla Wahlgren: Nelly: - Den här låten röstar jag på!! "Hej Sofiakillens Mamma" är bäst!! Nova: Vilka starka killar!!

Låt nr 3 Andreas Johnsson: - Nelly: Tråkigt, tråkigt tråkigt (och drar täcket över huvudet tills låten är slut) Nova: Ingen kommentar

Låt nr 4: Timotej: Nelly: Den här låten är Mittemellan. Skylten (loggan) ser ut som klockargården. Nova: Ingen kommentar. Vid det här laget inser jag att vi förlorat en jurymedlem. Och att hon kommer att missa "AJm HOLLOV" Som hon gått och sjungit på hela veckan. Jag bär försiktit in henne i hennes säng.

Så var de bara två....

Låt nr 5:Peter Jöback: Nelly: Ännu tråkigare än den förra killen!!! Drar återigen täcket över huvet...

Låt nr 6 Ola: Nelly: Mittimellan, Låt nr 2 är bäst!!

Låt nr 7: Jessika Andersson Nelly: Jag vill bara tänka på annat när jag hör den här låten så jag vet inte vad jag tycker...

Låt nr 8: Salem Nelly. Han ser presis ut som Nasim!! Mittimellanbra. Demonstrear detta genom att ha täcket halvvägs över huvudet.

Låt nr 9: Anna Bergendahl. Nelly: This is my life?? Den har jag hört förut, pappa brukar sjunga den i källaren. Men hon sjunger ju fel, sådär sjunger inte pappa! Jag röstar på låt nr 2

Låt nr 10 Eric Saade: Nelly: Manboy, vad betyder det? Manpojke sa jag. Jahaaa sjunger han att han är som Madde och Elinor, för dom är ju inte små barn och inte vuxna. Då försår jag. Men jag undrar om inte mikrofonen gick sönder i vattenfallet.

Sen väntade och väntade vi med spänning på resultatet. Nelly sa inte så mycket om hennes favorit Pernilla utan var rätt nöjd över att Nasims brorsa ledde. Vi pratade och busade och plötsligt när de två sista poängen skulle delas ut så förlorade jag även henne. Så när det stod klart att Anna hade vunnit så var jag så rörd och berörd att jag grät en tår, och Nelly andades tungt.

Bar försiktigt in även henne i sin säng, men precis när jag skulle smyga ut hörde jag en liten röst...

- Fixa täcket mamma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar