måndag 2 november 2009

på fredag tar jag giftet

Från att ha haft riktig dödsångest för svininfluensan till att medierna sen pekade ut vaccinet som livsfarligt, har vi nu i familjen beslutat oss. på fredag kommer vi att ta sprutan, så visar det sig sen om jag efter det får som en kvinna det stod om i aftonbladet, att man efter sprutan bara kan gå baklänges. Nej vi tar sprutan för barnens skull, tanken på att mina små tjejer skulle ligga flera veckor i hög feber och svår influensa vill jag inte riskera. Nu är ju Nova för liten för att vaccineras och visst kan de bli smittade av andra än oss. Men om det skulle bryta ut en pandemi så kan vi hålla dem hemma och vi kan möta nysningar och grisbaciller i affärer och bland folk. Dessutom är min kollega diabetiker och tillhör riskgruppen vill heller inte riskera att smitta honom. För att inte tala om alla gravida jag har runtom mig.
Nej nu har vi bestämt oss och det känns skönt. Flera i min omgivning har redan tagit sprutan utan större biverlningar än tillfällig feberkännig och ömmande armar.

Jag kan inte sia om framtiden eller göra tester för att få reda på sanningen, kan bara lita på experterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar