söndag 30 oktober 2011

Summering av helgen

Fredagen var vi på SMÖF - Söderbärke Micro Ölfestival. Det var första gången för mig och jag hade verkligen roligt. Kom på mig själv med att säga... Åh den här rökiga ölen var verkligen god! -Vad är det mer kan känner förutom gran... är det persika. Diskutera favoritbryggerier m.m. Det hade jag aldrig trott innan, jag som innan trodde att en öl var en stor stark och i 99.9 % av fallen jag dricker alkohol dricker rödvin. Men jag blev otroligt imponerad och då man drack så små mängder av allt så gick jag upp halv 7 på lördagsmorgonen hur pigg som helst.

Lördagen var vi sen på 5-års kalas, och som vanligt när det är hembakat på Nytgatan så var det hur gott som helst, godast var trippelchokladtårtan med nougatcreme inuti och chokladfluff på... farligt gott! Lilla A var som vanligt på strålande humör och flickorna delade snabbt upp sig 2 och 2 och sen såg vi inte dem mer.

Efter kalaset så hade jag och tjejerna HAlloweenfest. Med lite fantasi så kan man få till det mesta. Under middagen fick man höra saker som; - Åh vad goda dom här festingarna var. - Kan du skicka mig liter mer mördarsniglar. - Mer blod till mumierna! - Vill du ha snor eller kiss till maten? Kvällen avslutades med att flickorna fick "sova över" hos mig så vi hoppade i pyjamasen och laddade med smågodis till SÅ mycket bättre i sängen. Nova var tröttast och somnade med hörlurar på.

Idag hälsade vi på farmor som precis hade avslutat städningen innan vi kom och stökade till på nytt. Vi hade en mysig dag med mycket skratt, bus och lek. Farmor tappade byxorna både en och två gånger. EFter att hon visat ärret på magen efter ett kejsarsnitt så sa Nova sen på kvällen att hon trodde att det skulle vara en dragkedja så man kunde gå in och ut och stoppa in huvudet och säga tittut ibland.

Sen hann vi hem och ha en mysig middag med Robert innan han skulle till jobbet och arbeta de sista av de totalt 37 timmar han arbetat denna helg.

Så summa sumarum har det varit toppen, nu återstår det bara för mig att röja undan lite och göra flickorna sällskap på övervåningen och somna till tv-bruset.

1 kommentar:

  1. Tack söta ni för besöket, så kul när ni kommer!!!!! Det gör inget att ni stökar till ha ha....Tack för den härliga lunchen som bestod av mumier, mördarsniglar och slajmsoppa!! Puss o kram

    SvaraRadera