onsdag 5 oktober 2011

Desperate Housewives


är äntligen tillbaka!! Nu är det höst och man kan med gott samvete sitta och titta på TV. Även om det var säsongsstart igår så känner jag redan en viss saknad över att det är sista säsongen. Vet inte vad det är jag gillar så mycket med det programmet, det är kanske för att det funnits med mig i så många år, kanske för igenkänningsfaktorn. Nog för att mitt liv är långt ifrån glamoröst men det finns bitar i var och en av karaktärerna som man lå lätt kan känna igen sig i.

Jag känner igen mig i Susan, i hennes virriga och rätt klumpiga sida. Ibland blir jag lite som Bree, blir pedantisk och älskar att hitta på nya recept och göra långkok. För det mesta är jag nog som Lynette, som har familjen som nr 1. Barnen och mannen är viktigast och man gör så gott man kan. Ytterst sällan men det händer att jag känner mig som Gabrielle, det är väl de få gånger om åren när man är barnledig, syrran har stylat upp en till en Supermodel och man klapprar fram på höga klackar.

Men nu som sagt är det sista säsongen som visas på TV, och jag skall njuta till fullo av deras sällskap på tisdagskvällarna.

Sen om några år så fattar man väl inte vad det var man tyckte var så bra, och det kommer att kännas som när man ser på et gammalt avsnitt av 90210.... vad tänkte jag???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar