torsdag 13 oktober 2011

Norberg - låt dig överraskas

Jag spelar Volleyboll, och hallen som vi tränar i har under hösten fått ett nytt golv. Roligt tyckte vi tills att vi upptäckte att den ena planhalvan var 1,5 meter större än den andra. När vi spelade första setet så var det som om alla bollar gick in åt det ena hållet och ut åt det andra. Och mycket riktigt de skillde väsentligt i storlek mellan de två.

Eftersom jag är som jag är så skickade jag ett mejl till kommunen för att fråga vad det berodde på och idag fick jag ett svar.

" - Problemet med övningsbanorna är att dom inte får plats i hallen så på något sätt måste det bli en avvikelse. Banmåtten har bestämts i samråd med idrottslärare XXX för att på något sätt göra det bästa av det utrymme som finns tillgängligt"

Så med andra ord, när de insåg att inte det fanns plats för en hel plan, så gjorde de en sida med rätt storlek och den andra ca 1,5 meter kortare.

Jag är stolt över att bo i Norberg och är jätteglad över att vi fått en renoverad hall, men just detta beslutet är enligt min åsikt väldigt märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar