söndag 30 oktober 2011

Helgens best of Nova

- Nelly har en speciell tandkräm, den är för löständer!
(för att hon har lösa och tappade tänder)

När farfar ber henne gå framåt för att hon minsan fått ögon för att kunna gå:
- Nej jag har fått mina ögon för att kunna se!

- Mamma vaaaaaaatten!!!! (skriker våldsamt)
- varsågod, skrik inte mer nu, utan försök att sova. (lite irriterad, efter 5 gången hon ropat in mig)
- Jaaa min älskade mamma gullis, nu kan jag sova gott, nu har jag ALLT jag behöver, vatten och en säng, tom möbler har jag (inställsam)

- Mamma, vad skulle du göra utan mig?

- Hoppas farmor blir en ängel när hon dör för då blir hon lycklig!

- Jag trodde det skulle vara en dragkedja på magen så man kunde gå in och ut, och titta in och säga tittut om man vill ( efter att ha sett farmors ärr efter kejsarsnittet)

1 kommentar: