tisdag 16 oktober 2012

Påt igen bara...

Jag erkänner, jag småäter och är duktig på att unna mig. En näve nachochips när ungarna har lagt sig eller någa skorpor med ost när kvällssuget kickar in. Är jätteduktig att äta nyttigt och vet att stoppar man i sig mer energi än vad man gör sig av med så går man upp i vikt. Jag vill inte ha dessa extrakilon jag bär på ändå gör jag det gång på gång. Sen bestämmer jag mig för att ta tag i saken, tränar regelbundet och hoppar över skräpmaten. Och det ger resultat, jag går ner 8-10 kilo och känner mig alldeles nöjd och tillsfreds med mig själv. Men så kommer semestern, stressen eller någon annan ursäkt för att man skall "unna sig". Och jag är tillbaka där jag inte vill vara.

Så nu gör jag ännu en satsning på att må bättre. Mer promenader, träning och mintre småäta på kvällarna.

2 kommentarer:

  1. Äsch....du ska njuta av livet vännen!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är ju det jag gör, men det är skillnad på att njuta och att okynnesäta. Dessutom så lindras ibs:en avsevärt av motion.

    SvaraRadera