måndag 28 mars 2011

underbara måndag...

Efter ytterligare en natt med obefintlig sömn, en febrig dotter i sängen som lyckades med bedriften att uppta 90% av sängens yta så ringde klockan alldeles för tidigt. Eftersom vi ställt om till sommartid så var ju klockan före fem. Jag skulle lämna in bilen på Volvo kl 07.00 och innan dess skulle jag och barnen komma ur sängen göra oss klara och iväg. Flickorna som hade feber båda två fick åka till Svenne och Ugglan med filmer, alvedon och en burk med fiskbullar. Jag som förvisso hade 38,3 i feber var tvungen att bege mig till Fagersta då bilen ändå skulle dit. Var livrädd för att behöva stänga av mororn och riskera att bli stående. Men bensinmätaren på reservern så var det oundvikligt att inte stanna för en tankning.
Väl vid pumpen så fick jag beskedet om att kortet var ogiltigt och jag snurrade runt några varv för att fårsöka komma underfund med hur jag skulle svänga in till den andra pumpen. När jag 15 min försent kom in på verkstaden så var min hjärna hemma i Norberg. Kom in och svamla något obegripligt om bilen, det kändes som om man skulle vara jätteberusad, hjärnan ville säga något begripligt men det kom bara ut sludder.
- eh hej, jag har en liten renault som är här, för jag har bytit startmotor, eh på ett annat ställe, för den är gammal, och eeeeh det är nåt fel på starten?
Nu ringde de nyss och sa att bilen startar perfekt, och han ville veta mer detaljerat var vi tyckte var fel. Svamlade återigen något som mer var som ljudeffekter vroom vroooom vrooooooom. Han skulle kolla lite till och återkomma.

Sen slog det mig. - Shit, jag har inte ens sjukanmält barnen... Attans!!!

Man önskar att man kunde lämna in sin hjärna på service dessa dagar, eller åtminstone ladda batteriet med startkablar.

1 kommentar:

  1. Men Jenny....vet du inte att man kan lämna in hjärnan på service.....i alla fall här i Avesta...jag servar min tätt som oftast!!!!!

    SvaraRadera