fredag 18 mars 2011

Skäms för den jag är...

När jag går till mataffären och handlar och plockar upp varor som halvfabrikat och godsaker så skäms jag. fattar inte varför, det är som om jag tror att kassapersonalen skall döma mig som en sämre människa. jag är ju inte en sådan männsika som gör allt från grunden, bakar eget surbröd och aldrig unnar mig något sött. Jag är ju en helt normal kvinna som i 95% av fallen det serveras köttbullar, så är de gjorda av någon annan i en industri. Jag köper läsk åt barnen till helgen, och köper färdigskuren sallad på påse. Fattar inte varför jag skall skämmas för det, och framför allt så skiter kassörskorna säkert fullständigt i om jag köper hotdogs eller högrev. Det händer dessutom att jag kompenserar mina "dåliga" varor genom att köpa med en massa rotsaker och frukt, även om det är fullt i skafferiet hemma.
Nääää skärpning Jenny, jag borde skämmas för att jag skäms, inte för den jag är!

2 kommentarer:

  1. Nej vilket trams Jenny!!!! Du ska väl inte skämmas för något!!??? Du är en jättefin mamma som värnar om din familj, en av mina underbara sonhustrur/måg...en duktig kvinna i dina bästa år.... om du vill servera färdiglagade köttbullar, färdig sallad, godispåse..so what???? Du är väl bara en vanlig människa som vi alla andra!!!! Puss puss

    SvaraRadera
  2. köpte en hamburgare på myntan idag när Viktor och jag gick på promenad, ska jag skämmas nu?

    SvaraRadera