tisdag 8 mars 2011

Nackdelen med vårsolen..


Lika underbart som det är när de starka strålarna lyser in i rummet och man får en känsla att våren är här, lika jobbigt är det när man inser hur skitigt man har hemma.
Gårdagens takdropp och vårsol framkallade operation storstäd hemma på Gruvvägen. Tjejerna var lyriska - Oj vad skoj! mamma jag vill hjälpa till! - Nej jag vill dammsuga! - Får jag en trasa, Mamma mamma mamma!!! Nelly drog ut och sorterade alla skor, dammsög skostället. Nova for runt med en trasa och jaaa... hon var nöjd iaf! Men när allt var på sin plats, och tom soffan var ren från chipssmulor och russin under dynorna. Tog jag fram skurmoppen och då var de lyriska!! Det var samma reaktion som om jag hade gett dem 100 karusellbiljetter. De slogs om att få skura golvet. Sen kom de på att jag kunde skura och de kunde åka skridskor. När alla små miljoner fotavtryck var borta. Och åtminstone ett av våra tre våningsplan var skinande rent. Så var det dags för sängen. Två otroligt nöjda flickor kröp ner under sina Hallo Kitty tecken och sa -Snälla mamma, kan vi inte städa i morgon igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar