måndag 5 november 2012

Viruuuus

Idag så spökade min dator mer än vanligt på jobbet, allt var segt. Program startade lite av sig själva och strax före lunch så kom det upp 22 st varningsskyltar. SYSTEM ERROR!! VARNING VARNING! Försökte klicka bort dem men då släktes hela datorn ner.

Tänkte att det var dags att gå på lunch. Kom tillbaka, hann jobba i 35 min innan det kom upp 22 nya skyltar och jag fick ringa vår IT-service, efter många samtal och många försök till reparation och förhoppningar om att det skulle gå att jobba igen om inte skulle jag ringa ännu en gång. Sen efter att alla typsnitt, mappar genvägar och program var försvunna så ringde jag upp supporten igen och medan de var uppkopplade mot min burk så fick vi se en ny typ av skylt som också varnade så hör jag killen i andra sidan luren ropa.. -STäng, av stäng av datorn nu, HÅRT!

Vi det här laget så hade hela eftermiddagen gått och det var lika bra för mig att åka hem så kommer det en kille och installerar en ny dator i morgon.

Tur att det inte var deadline....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar