söndag 25 november 2012

Njuter att ha lyckats göra städningen till ett familjenöje. Först hade jag och tjejerna planeringsmöte. Vi kom fram till att vi skulle tillsammans klara av hela huset, med olika etappbelöningar. Det första var att rensa undan massa saker som låg på fel plats och slänga alla pennor som inte funkade. DÅ skulle jag få kaffe och tjejerna en liten kexchoklad. När sen hela mellanplanet var avklarat med dammtorkning dammsugning och våttorkning av golvet så var det dags för belöning nr 2. KOrv i baguette och valfri läsk från OK till lunch. Tjejerna älskar de korvarna så de nästan slogs om arbetsuppgifterna. Lunchpaus och jag passade på att dammsuga källarplanet. Sen sa jag att efter vi klarat av övervåningen så skulle vi fika med glögg och pepparkakor men nu verkar ungarna vara som bortblåsta....

Ja ja jag får väl ta resten själv då... på med bra musik och ta resten!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar