måndag 13 februari 2012

Friskluft


Har det blivit en stor dos av i helgen. I stort sett hela lördagen och söndagen har spenderats utomhus. Fredagskvällen stod jag i bildsalen i min gamla högstadieskola och delade ut nummerlappar. I helgen var det nämligen Engelbrekstloppet.

Min fantastiska Mamma åkte, och jag och tjejerna var självklart med och hejade. De hade gjort egna medaljer som Mormor fick när hon gick i mål. Hennes mamma/min mormor fick en idé om en annorlunda "medalj". Hon gick och köpte en gigantisk lila drake fylld med helium som hon hängde runt midjan på mamma på upploppet. Det uppmärksammades av speakern, oc jag tyckte det var roligt iaf.

På söndagskvällen lade jag tjejerna tidigt, redan vid 7, behövde lite lugn och ro och egentid. Ett låååångt varmt bad, med inpackningar och en bok, för att sen krypa ner i en renbäddad säng. Det kändes som rena spavistelsen för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar