torsdag 16 februari 2012

Bränna lagg

Hade en helt underbar kväll med Nelly i backen igår, man kunde riktigt se från åk till åk hur modigare och säkrare hon blev. I början var det full fart och hon kastade sig i backen när hon tyckte det gick för fort. Sen sa jag åt henne att det var hon som skulle ha kontrollen inte skidorna. Att hon aldrig skulle åka fortare än att hon kände att hon hade koll på läget. Hon tjöt av lycka varje gång hon kom ner och ville aldrig åka hem.

Det började dock inte lika bra. När vi kommit fram med alla skidor, pjäxor och stavar och skulle byta om på fötterna så klagade hon på att pjäxorna var för små. Nej kom igen nu sa jag, det är bara att trycka, det är alltid svårt i början. Hon kom i pjäxorna men sa ändå att det gjorde ont i hälen. -Nejdå! Det kommer kännas bra när vi åker. När även jag fått ner mina fötter gick vi ut för att hoppa i skidorna. Då fattas det flera centimeter i Nellys bindningar. Det är Novas pjäxor hon har på sig!!!! Innan jag avslöjade det för henne så tänker jag tanken att ställa om bindningarna, men det kändes inte riktigt snällt. Så lagom irriterad över upptäckten så gick vi mot bilen, inser att jag har pjäxor på mig och det är inte det mest optimala att ha på fötterna när man kör bil. Trocklade ur fötterna och körde hem barfota för att hämta de andra pjäxorna.

Men det gick ju bra till slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar