söndag 29 maj 2011

Mors dag


I dag är det Mors Dag och vi har "firat" i dagarna 2, gårdagen spenderade vi i Avesta där vi uppvaktade Roberts mamma. Hon fick rosor och choklad och så lurade vi med henne på kinarestaurang, en härlig dag. I morse tog tjejerna sovmorgon till halv nio innan de första små fötterna tassade in i vårt sovrum. Men Robert vaknade för ovanlighetens skulle i samma sekund och tog med sig tjejerna ner och gjorde frukost. - Ja må hon leva frukost på sängen och paket fick jag. Älskade ungar!!! Sen träffades vi mammor i tre generationer och en blivande vilken sekund som helst. Vi skulle gå på Elsas, men då det var fler som hade samma tanke och det var fullt vid alla bord så köpte vi hem bakelser och gick till Svenne och Ugglan för Mors-dags fika. Mamma fick för rättvisans skull, rosor och choklad hon med. Pussel, fotoalbum och gott fika. I skrivandets stund sitter jag och latar mig medan min man lagar middag, har det hur bra som helst.

Skulle kunna tänla mig att det var mors dag lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar