lördag 14 maj 2011

Maj stressens månad


Vet inte vad det är med försommaren och veckorna innan skolavslutning. Det är utvecklingssamtal, konserter, idrottsavslutningar, klassfester var och varannan dag. Till detta alla kalas barnen skall på och för att inte tala om allt trädgårdsarbete man skall hinna med. Nog för att vi har en pytteliten trädgård så är det lika mycket ogräs som kommer upp, blommor som skall planteras och MASKROSORNA som spelade mig ett spratt. Som jag skrev innan så trodde jag att jag vunnit kriget, men det var bara en lömsk plan från deras sida.. att jag skulle sluta jaga dem så att de sen skulle kunna härja fritt. Varje kväll får jag plocka för att bara några timmar senare så hånflinar de åt mig. Det är som med mjölk på spisen, så fort man vänder ryggen till så kokar det över.

Denna helgen består av två st kalas, idag har vi firat Niklas och blev bjudna på supergod mat och tårta på Fribergsvägen, så nu sitter man proppmätt och totalt omotiverad att laga middag. Men RObert kommer hem om en timma från jobbet utsvulten. Så pizzadegen är på jäsning och tomatsåsen puttrar på spisen.

I morgon skall vi fira kusin Medea som har fyllt 8 och Fia som delar födelsedag idag med Niklas, där bjuds det alltid på massor av goda bakverk som inte ens en anorektiker skulle kunna tacka nej till.

Det blir nog till att bada i vassen i sommar med....
Eftersom det redan är kört med att bli av med "tittutmagen" så skall jag och tjejerna frossa i chips och dipp ikväll och hejja på Sverige i Eurovision, håller tummarna för Eric, men jag tror att de hyperaktiva tvillingarna från Irland tar hem segern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar