måndag 2 maj 2011

åka karusell och äta karamell..


och fröjdas hela dagen uti Noooorberg!!
Så var helgens marknadshelg avklarad, betydligt fattigare i plånboken men utbudet av gosedjur har växt igen. Har redan rensat ut 2 svarta sopsäckar jag gömt i garaget. Jag hade gett mig sjutton på att vinna i chokladhjulet men icke san icke... det blidde ännu en gitarr. Vågar inte ens fundera på hur många det finns i huset. Men de vågar jag inte smuggla ut i garaget. Nelly åkte "barnkaruseller" i två dagar och sneglade lite mot "tonårskarusellerna" med en rädd blick. När endast en biljett återstod så pushade vi henne att testa. Oj vad skoj det var, sen grämde hon sig under kvällen varför hon inte vågat tidigare och nu var tvungen att vänta i ett helt år innan hon skulle kunna åka den igen. Själv så shoppade jag som vanligt nya strumpor, lite utav tradition på marknaden. 14 par för 100 kr, inte illa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar