tisdag 24 augusti 2010

När fantasin överträffar verkligheten


Fantasin = F
Verkligheten = V


F: Hela familjen skulle komma med glada tillrop när jag kom hem med plantorna
V : Va, ett äppelträd?? Har aldrig hört att du pratat om att köpa ett äppelträd!
F: Vi tillsammans skulle hitta den perfekta platsen och alla skulle vara delaktiga
V: Efter en timma då vi alla var oense var trädet skulle placerat tog beslutet att det bästa var att avvakta och äta middag för att blodsockret skulle bli bättre och vi alla skulle bli på bättre humör.
F: Det skulle gå snabbt och enkelt att gräva en grop i gräsmattan
V: Platsen där trädet skulle stå var fylld av sten, och blålera, det tog mycket kraft och energi och efter mycket om och men och med hjälp av ett järnspett och en spade hade jag ett hål.
F: Krusbärsbusken skulle enkelt ta plats där en perenn tidigare stod i rabatten, ingen gräsmatta utan bara enkelt att gräva en grop i jorden.
V: Under perennen var det 3 dm rötter som satt stenhårt fast, det tog en evighet att få bort allt.
F: När groparna var grävda och planteringarna var gjorda kunde vi tillsammans njuta av verket.
V: Efter utfört arbete fanns det ett 30 tal tunga markstenar som skulle göras rent och bäras in i garaget, och alla överblivna grästovor och rötter skulle tippas iväg.

Efter 4 timmars slit var det dags att lägga barnen, ta hand om disken och alla miljoner leksaker, rullskridskor, skidstavar m.m som barnen släpat fram medans jag varit upptagen med annat, samt att göra rent mina nya fina dyra handskar som var leriga och luktade skit av planteringsjorden som innehåll stora kockor av bajs!

Skall nog tänkta till lite innan jag spontanhandlar nästa gång...

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ja du Jenny det är skillnad mellan fantasi och verklighet...men jag tycker iaf att du har gjort en fantsktiskt jobb när jag läser om hur du har grävt och jobbat!!! Det kommer att bli jättebra !!!!Kram

    SvaraRadera