tisdag 17 augusti 2010

är en hönsmamma.. ???

Vet inte om har är ovanligt överbeskyddande eller om det är fler som känner likadant. Men igår när jag skulle hämta min dotter för första gången på lekis så var hela skolgården tom sånär som på Nelly och en annan tjej.
Ensamma satt de på lådan som man förvarar sand i och tittade trånande på den stora klockan på skolans fasad. Ingen personal eller någon annan vuxen så lång ögat kunde nå. Hämtade henne och gick in för att se om det fanns någon där, då kom det en fröken som hade varit inne i klassrummet. JAG VET att detta är verkligheten och att barnen ska klara sig själva på skolan. MEN första dagen och på ett helt nytt ställe och när de går på lekis tycker jag att de inte borde lämnas ensamma utan tillsyn av en vuxen. Vem som helst hade ju kunnat hämta henne utan att någon hade märkt det. När vi gick så satt den andra tjejen kvar ensam... stirrande på klockan.. vet inte hur länge hon satt så efter att jag och Nelly gått hem. Skall nog ta ett nytt snack med Nelly om vikten av att ALDRIG under några omständigheter följa med någon de inte känner...

1 kommentar:

  1. Nejdå Jenny du är ingen hönsmamma utan en mamma som är rädd om din dotter!!!!!! kram kram

    SvaraRadera