tisdag 25 maj 2010

TELIA!!!!!

Efter att äntligen fått mitt sim-kort registrerat på mig själv, vilket var så gott som omöjligt då jag gift mig och flyttat hemifrån sen jag skaffade mobilen som tonåring. Handläggarna på telia vägrade att ge mig ett nytt kort, då varken adress eller namn stämde. Men tack vare en väldans massa samtal, varav det sista av min syster som ringde i mitt namn så var kortet registrerat på mig.

Nu skulle jag bara ringa sista samtalet och få ett nytt kort hemskickat.

- Du har ringt till Telia... bla bla, 95 före i kön...
35 min senare- Hej detta är... vad kan jag hjälpa till med?... det kostar 95 kr, och du har inte det på kortet så du får ladda på det och ringa igen..

fyller på kortet och ringer igen- Du har ringt till Telia... bla bla, 83 före i kön...
30 min senare
- Hej detta är... vad kan jag hjälpa till med?... jaha men då får du prata med den mobila avdelningen , jag kopplar dig...

- Du har ringt till Telia... bla bla, 57 före i kön...

25 min senare tar batteriet på vår hemtelefon slut och samtalet bryts!

får börja om igen

- Du har ringt till Telia... bla bla, 70 före i kön...

När det 20 min senare är 6 st kvar så händer det inget på 10 min.

Tillslut svarar en trött dam som fick ta emot ett surt samtal från mig, men nu är kortet på väg...

Funderar skarpt på att elda upp mina teliaaktier i ren protest!!!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag heter Peter Wälimaa och jobbar på Telias Kundservice.

    Först ut vill jag be om ursäkt för det du fått stå ut med i samband med både registrering och kortbyte. Detta är ju faktiskt något som ska vara tämligen enkelt och smärtfritt.

    Du får gärna kontakta mig på länken nedan, så kan jag bjuda på en kompensation som plåster på såren. Denna kan du även använda om du har några ytterligare funderingar kring registreringen eller kortbytet.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515.


    Med vänliga hälsningar
    Peter Wälimaa
    Telia Kundservice

    SvaraRadera