tisdag 11 maj 2010

Syskonkärlek




Lillasyster har varit hostig och snorig i några dagar, och i morse så tyckte storasyster att hon nog borde vara hemma från dagis. Hon påpekade detta flera gånger och jag frågade varför hon ville att Nova skulle vara hemma???
- Joooo, sa Nelly det är så jobbigt om jag inte är ute med henne samtidigt och ser henne genom rutan då längtar jag efter henne så mycket!! Och om vi är ute och en skall gå in då är det jättejobbigt!!!

Undrar om det är som hon säger eller om det var på samma sätt som när min storasyster inet ville att jag som 12-13 åring skulle hänga vid korvkiosken för att hon var orolig för mig och det inte var någon bra miljö. När det i själva verket var så att hon inte ville ha en lillasyster snokandes när hon skulle vara där och "Hänga".

Jag vill iaf tro att det var det första alternativet...

1 kommentar:

  1. Det måste vara storasystersyndromet!!!!! Älskade unge!!!!!

    SvaraRadera