onsdag 24 februari 2010

Så var de två....

Två sjuklingar hemma med feber och halsont. Robert som varit sjuk sedan i lördags morse och som igår fick penciliin för halsfluss har nu fått en kompis hemma.
Nelly insjuknade igår. Hon sa redan när jag hämtade henne på dagis att hon hade ont i halsen. Befarade det västa men hoppades på att det var vanlig förkylningsont. På kvällen blev hon tröttare och glansigare på ögonen och "spottig i halsen". I natt vaknade jag av gråt (efter att jag precis somnat om efter att ha varit uppe och bytt lagan i Novas säng efter en kissolycka)Då var hon riktigt varm och tjock i halsen. Efter alvedon, lite vatten och lugnande ord så somnade hon om. Nova och jag traskade upp vid 6 snåret i morse och vi sa hela morgonen att vi var pigga och friska!!! Nelly hörde oss och var på väg ur sängen men jag övertalade henne att lägga sig igen och se en film, vilket hon godtog. Det hör inte till vanligheterna, då förstod jag att hon var riktigt hängig. Ringde och bokade läkartid för Nelly, ringde och frågade personalen på dagis om Nova fick komma, och redan halv åtta dessutom. Så vi for till jobb o dagis och lämnade sjuklingarna hemma.

Peppar peppar måtte vi klara oss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar