tisdag 2 februari 2010

flyr från vardagen

Längtar till helgen då jag skall åka till den kungliga huvudstaden och fira tidig bröllopsdag med min kära make. Det var ju där vi blev kära, där som vi för första gången bodde tillsammans, lärde känna varandra. När jag tänker tillbaka till den tiden så känns det sååå avlägset. Känns knappt som om vi är samma människor. På sätt och vis är vi ju inte det, vi har ju blivit vuxna, fått barn och är föräldrar. Ibland kan jag sakna stockholm och det spontana liv man levde och med det utbudet. Men så tänker jag på våra underbara tjejer, skulle inte byta bort livet med dom för allt smör i småland. Ett liv med småbarn i stockholm var aldrig aktuellt.

Därför är det härligt att ibland fly vardagen för en helg, en vardag då Nova äter ett halvt Oboypaket i smyg och Nelly gråter hejdlöst för att jag ber henne ta på sig ett par svarta byxor.

Nej denna helgen är min o Roberts och jag ser fram emot den... mycket!!

1 kommentar:

  1. Ni är verkligen värda en helg i storstan!!!! Och bara få vara vuxna, inte föräldrar som man så lätt blir när barnen är små!!! Ni kommer att få det toppen!!!!! kram kram

    SvaraRadera