fredag 18 maj 2012

Tankar om trafiken

Varför är det i 9 fall av 10 när kvinliga bilister som skiter i att stanna för oss fotgängare vid övergångställen. I synnerhet medelålders kvinnor, de snarare gasar än att bromsa in. Männen är mer benägna att stanna och vinka oss fram. Är det för att vi kvinnor är bortskämda med att det skall dras ut stolar och öppnas dörrar för oss som gör att vi även anser att vi har rätt att inet behöva stanna...?

En annan sak jag funderar över när jag åker till jobbet på mornarna är varför bilister är mer ivriga att köra om mig när jag har vår lilla bil. När jag åker i samma hastighet (helt enligt fartbestämmelsen), samma tid med vår familjebil så är det ingen som gasar förbi.... Är det någon typ av hirarki i trafiken, störst först???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar