torsdag 17 maj 2012

Mitt i veckan helg

Inte helt fel med en dags ledigt mitt i veckan. Ungarna passade dessutom på att smita iväg och sova hos Mormor och Lasse så vi hann ta igen oss riktigt. Man glömmer hur skönt det är att bara vara ensamma hemma en kväll och göra ingenting. De få gånger ungarna har sovit borta har det nästan alltid varit för att man skall iväg på något vuxengalej. Men att bara slappa en kväll och vakna utvilad av sig själv är riktigt underskattat. Dock så fick jag inte slappa alltför länge då min lillasyster hade lovat att göra mig fin i håret. Och det görs ju lättast när Sigge är pigg och glad dvs så tidigt som möjligt. Men vad gör det när hon så snällt trollade bort mina gråa hår. Vi hann dessutom med att skura huset innan det var dags att åka och hämta våra små juveler. Hur skönt det än är att vara själv ibland så är det miljoner gånger mysigare att ha dem nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar