söndag 27 maj 2012

Mors Dag


Då Robert jobbat natthelg så hade han gett tjejerna order att uppvakta mig på mors dag helt själva. Vilket de skötte med bravur. Kvart över sju väcktes jag av två små fnissiga brudar som berättade att nu var det dags att komma och äta frukost. De hade dukat fram fil och mackor, saft och kaffe, och ett stort paket låg där å bordet. Vilka gullungar man har. Nelly som inte lärt sig kaffebryggaren ännu hade mikrat några koppar snabbkaffe och hällt i bryggarkannan så det skulle bli mer äkta. I paketet låg en ljuslykta med dofter´. Vi hade en slö morgon tillsammans innan vi gav oss iväg till gammelmormor och morfar för att ha ett gemensamt morsdagsfirande med alla andra mammor. Vi var 5 st. Jättegott fika och myspys innan det var dags att bege sig hemåt för att Nova skulle på kalas och Nelly for iväg med sin moster för att bada i hennes svärföräldrars pool. Hemma hade Robert vaknat och förberett morsdagsmiddag. Jag tog ett glas iskallt Rosé i skuggan och njöt av att vara Mamma.

Att vara mamma är det bästa som finns och njuter av det varje dag. Så ett stort grattis till alla mammor därute hoppas att ni haft en lika underbar dag som mig, och ett extra stort grattis till min egen mamma som är bäst i världen och till min syster som idag firar sin första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar